fredag 28 september 2012

Röda skor

Vi fick temat "röda skor" uppgiften var alltså att göra något som handlar om "röda skor". Anne gick igenom om exempel på vad man kunde göra. Jag ville rita något roligt. När jag hörde ordet "röda skor" tänkte jag på "mäster katten i stövlar" eller den katten med stövlar i filmen "Shrek"
ville göra något liknande och lägga till fler saker så tänkte jag på min USA bikini haha... (Jag älskar USA flaggan)
så här ser min bild ut-

Jag började med att skissa på ett papper. Började rita en katt med bikinin. Ideen med bikinin fick jag av min usa bikini. Sedan så ändrade jag lite så det såg roligare ut t.ex. lång tunga, tassarna stora. Det såg ut som om den flög så jag ritade till vingar. Och så klar de röda skorna, ska likna raket skor :P 
Och så var det bakgrunden. Jag bara tänkte efter så kom jag tänka på solnedgång i havet. Det är ju vackert och för att göra den extra rolig så ritade jag till en cool val:)
Först tänkte jag göra bilden gråvitaktig skuggigt ungefär. Men sen ångrade jag mig och ville ha bilden färgglad! Men ende var jag osäker och inte kunde bestämma mig. Så jag bestämde för att göra båda. Jag använde grafitstiftpenna och gjorde katten och valen skuggi. Sedan färgade jag solen och havet med vanliga färgpennor resten med kritor.

Jag blev faktiskt nöjd med min bild. Tycker den blev rolig och ganska cool. När jag höll på med den så tyckte jag inte det var något speciellt men när jag väll såg den då jag skulle fortsätta med den en vecka efter så insåg jag att det endå blev resultat på de. Och så fick jag fylla i färgerna så man såg bilden mer.

Jag tycker detta temat var riktigt roligt att få göra vad man vill bara det handlade om röda skor och så är det en av mina favorit färger också (Y)
Jag lyssnade riktigt  noga för att jag tyckte det var så intressant.

Om jag skulle ändra min bild så hade jag ritat till fler figurer kanske någon människa, en annan katt, haj, delfin, fågel som flyger? Andra olika färger. Just nu vet jag inte men jag hade börjat med att rita något mer sedan hade jag fått nya idéer medans jag håller på!

1 kommentar:

  1. Tycker att du jobbade på bra, egen idé och bra resultat & utvärdering!

    SvaraRadera