fredag 9 december 2011

Propaganda

Jag gjorde en propaganda bild om att inte röka. Jag tog en rosa planch och sedan ritaden en mun med rök och en cigaret på ett vit A4 papper och sedan klipte jag ut bilden och klistrade in den på det rosa planchen. Sedan måste man ju ha en text som handlar om vad man vill komma fram till och då skrev jag "Don't Even Think About It"
Och då menar jag att man inte ens ska tänka tanken om att ens prov röka för om man prov röker så vill dom flesta bara ha mer.

Jag tyckte att det var kul men det gick välldigt snabbt att göra bilden. Men det var även svårt att komma på vad det ska handla om för det finns många olika saker det kan handla om! Men endå var det välldigt intresant och roligt! ;D

Propaganda fakta

Propaganda är inte något om att informera människor om en sak utan det är att påverka saker. Det kan handla om många olika saker t.ex. information om att sluta med farliga saker som andra människor gör, köpa saker, sälja saker, mm... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar